Wil jij ook:
*Meest gekozen*
Een professionele schoolcultuur
Creëer een schoolcultuur waar professionaliteit, feedback en eenheid voorop staan.
Hogere motivatie onder leerlingen
Zorg dat leerlingen met meer motivatie naar school komen met betekenisvol onderwijs!
*Populaire keuze*
Een transitie maken naar formatief handelen
Ga van prestatiegericht toetsen naar duurzaam leren en écht zicht op de ontwikkeling van de leerling.
Hoger welzijn onder medewerkers en leerlingen
Verlicht werkdruk en stress door weloverwogen keuzes te maken.
Van onvoldoendes naar voldoendes
Laat als school zien waar je goed in bent aan de inspectie, ouders en toekomstige leerlingen.
De schoolvisie terugzien op de werkvloer
Breng de schoolvisie tot leven met concreet en waarneembaar gedrag.
Een aanpak gestoeld op wetenschap
Ambitie
Samen vertalen we de ambities in het schoolplan naar concreet, waarneembaar gewenst gedrag.
Nulmeting
Met behulp van een nulmeting brengen we samen de huidige situatie in kaart en identificeren we kansen voor verbetering.
Verbeteren
Nu de leerbehoeften helder zijn, kunnen we samen nadenken over een interventie en bespreken welk gedeelte de school oppakt en welk gedeelte door experts van LeerGewoonte wordt ontzorgt.
Nameting
Een effectmeting maakt duidelijk wat de interventie heeft opgeleverd en aan welke stappen nog aandacht gegeven moet worden.
Vier pijlers voor optimale ontwikkeling van de leerling én de organisatie
Leren
Gebaseerd op wetenschap en met een gemeenschappelijke taal
Welzijn
Een gezonde werk- en leeromgeving
Visie
Een gedeelde visie met focus
Organisatie
Stevige structuur en een professionele omgangscultuur
Een aanpak gebaseerd op wetenschap
Gewenste situatie (Ambitie)
Samen vertalen we de ambities in het schoolplan naar concreet, waarneembaar gewenst gedrag.
Huidige situatie (Nulmeting)
We brengen samen de huidige situatie in kaart en identificeren kansen voor verbetering.
Verbeteren (Interventie)
De nulmeting maakt duidelijk welke interventie nodig is om de school in beweging te krijgen en optimaal samen te groeien.
Nieuwe situatie (Nameting)
Een effectmeting maakt duidelijk wat de interventie heeft opgeleverd en aan welke stappen nog aandacht gegeven moet worden.
Bekijk onze aankomende opleidingen
We zijn een CRKBO gecertificeerde opleider
2-daagse opleiding professionele schoolcultuur
Vraag de brochure aan, of meld je aan!
5-daagse opleiding formatief handelen
Vraag de brochure aan, of meld je aan!
3-daagse opleiding motiverende gespreksvoering
Vraag de brochure aan, of meld je aan!
Een duidelijke missie voor het onderwijs
Leerlingen optimaal ontwikkelen. Dat staat bij ons centraal. En als je wilt dat leerlingen optimaal ontwikkelen, moet je ervoor zorgen dat de professionals om hen heen óók samen kunnen groeien. LeerGewoonte zet zich in voor onderwijs dat motiveert, welzijn bevordert en persoonlijke groei stimuleert, voor alle betrokkenen. Samen met schoolleiders, docenten en leerlingen transformeren we scholen op een wetenschappelijk onderbouwde en duurzame wijze. Samen groeien, want de uitdagingen zijn te complex voor het individu.
Benieuwd naar onze aanpak?
Download het whitepaper 'Zó maak je de ambities in schoolplannen waar'. In dit whitepaper vind je onder andere:
- Hoe lang cultuurverandering gemiddeld duurt
- Welke stappen effectief zijn bij cultuurverandering
- Welk wetenschappelijk model voor gedragsverandering uitermate effectief is
Gratis schoolplannen rapport
Ontdek in dit document hoe je als school tegemoet komt aan de wettelijke eisen voor schoolplannen. Daarnaast vind je in dit rapport trends, uitdagingen en innovatieve ideeën gebaseerd op een representatieve steekproef schoolplannen. Download nu dit gratis analyserapport met waardevolle inzichten en aanbevelingen om jullie schoolplan samen te stellen of te verbeteren.
Rapport aanvragen
Onze klanten
Wat onze klanten zeggen
“Binnen het bestuur OSG Hengelo heeft Harold lezingen gegeven en gesprekken gevoerd met de directeuren en teamleiders. Het doel was om vanuit wetenschappelijke basis uitgangspunten te bepalen voor het strategisch beleid, maar uiteindelijk vooral voor het nog beter kunnen begeleiden van de leerlingen naar een mooie toekomst. Hij heeft ons geïnspireerd om anders te kijken naar onderwijs en leren.”
Dave van Zutphen
Directeur Speciaal Onderwijs OSG
"LeerGewoonte heeft ons, als Driestar Gouda havo-vwo, geholpen om de theorie van motivatie (zelfdeterminatietheorie en goal setting) te koppelen aan formatief handelen en werken met leerdoelen. LeerGewoonte verstaat de kunst om actueel onderzoek te verbinden met praktische tips, te werken met afwisselende werkvormen, en competentie bij docenten te creëren door stap voor stap te werken aan haalbare leerdoelen. Na drie studiedagen kunnen we zeggen dat we veel hebben geleerd en vooruitgang boeken in het beter lesgeven volgens de principes van formatief handelen. Alles voor de gemotiveerde(re) leerling. Bedankt, David en LeerGewoonte!"
Lute-Geert Verdouw
Adjunct-directeur Driestar Gouda
"Buitengewoon interessante trainingen gevolgd met het Management Team van de GSG Leo Vroman. David en Erik hebben ons uitstekend meegenomen in de wereld van gedragsverandering en formatief handelen."
Herman van Tongerloo
College van Bestuur StOVOG/ rector de GsG Leo Vroman
"Harold is een heel fijne gesprekspartner om te praten over leren en leerprocessen, en wat kinderen echt helpt om tot leren te komen, ook als dat wat extra’s vraagt. Zijn expertkennis en herkenbare praktijkvoorbeelden maken de dialoog altijd weer van waarde."
Camiel Pas
Eigenaar van PMC Herregistratieschoolleider